Selecteer een pagina

De crisis biedt kansen voor duurzaamheid

door | dec 4, 2020 | Alle, Sessies, Wave 2, Thema's, Duurzame businessmodellen, 6 nov | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

De crisis levert een disruptie waardoor dingen in beweging komen. Dit biedt kansen om dingen anders te doen. Kijk naar de toekomst en beredeneer vanuit dat perspectief waar je nu mee moet beginnen.

Om ook in de toekomst relevant te zijn heeft het geen zin om te blijven hangen in ontkenning. Neem als organisatie nu je verantwoordelijkheid. Kijk naar de luchtvaart. We kunnen vasthouden aan het idee dat we de traditionele business weer gaan herstellen. We moeten echter onderkennen dat de bewustwording over milieuconsequenties van vliegen enorm is toegenomen. Mogelijk kan je deze gedachtegang omarmen en daar de propositie op herijken. Waarom neem je als luchtvaartmaatschappij niet nu het initiatief om inzichtelijk te maken wat de footprint is van je vluchten. Consumenten kunnen dan bewust kiezen wanneer zij wel of niet gaan vliegen. En als ze gaan vliegen doen ze dat in ieder geval met een maatschappij die zich er hard voor maakt om de duurzaamheidstransitie te versnellen. Om op deze manier kan je er in ieder geval voor zorgen dat mensen meer toekomstbewuste keuzes maken en daarbij ook voor jou als maatschappij kiezen.

Intern biedt dat meteen een goede stok achter de deur om jezelf te dwingen qua duurzaamheid voorop te blijven lopen ten opzichte van de concurrentie.

“De crisis kan ook ruimte bieden om na te denken over de toekomst”

De crisis biedt de organisatie ruimte om na te denken over mogelijkheden met betrekking tot duurzaamheid. Het zou goed zijn als we de steun die de overheid nu biedt ook daarvoor gebruiken.

 

Reactie verzenden