Selecteer een pagina

Data en automatisering brengt je verder

door | nov 27, 2020 | Alle, Sessies, Strategie en scenario's, Wave 2, Thema's, 30 okt | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

De discussie rond data springt telkens heen en weer tussen ‘privacy en mag je data wel gebruiken’ en ‘data is cruciaal voor betere klantbinding en betere, meer verantwoorde, effectievere en efficiëntere dienstverlening’.

Uiteindelijk bepaalt de klant wat er met zijn of haar data gebeurt. Het is belangrijk om de klant in de gelegenheid te stellen en zover te krijgen, dat deze diens data wil delen. Wanneer je gebruik kan maken van deze data kan je veel gerichter toegevoegde waarde leveren in de klantreis. Kijk van begin tot eind hoe je waarde kan toevoegen aan de klantreis en daarmee waarde creëert voor de klant. Om verbinding met de klant te krijgen moet je super transparant zijn.

“Transparantie in het delen van data is essentieel voor succes”

Bij het implementeren van nieuwe modellen en processen en om snel te schakelen in de wereld van nu, is het van wezenlijk belang om transparant te zijn en data te delen. Alleen op die manier is het nog mogelijk om succesvol te kunnen zijn. Data en de communicatie daarover maken het mogelijk om sneller tot de kern van een probleem te komen, zowel bij problemen binnen de eigen organisatie als bij problemen bij de klant.

Slim gebruiken van data vergt aanpassing van processen en automatisering. Daarom is het cruciaal om cross-discipline te kijken, waarbij marketeers, data en automatiseringsdeskundige samen verkennen wat de slimme mogelijkheden met digitalisering zijn en wat ‘The Next step’ is.

 

Reactie verzenden