Selecteer een pagina

Versnelling op data en digital

door | okt 28, 2020 | Alle, Sessies, Strategie en scenario's, Wave 2, Thema's, 2 okt | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

Door de crisis proberen bedrijven alle kansen te grijpen die ze kunnen. Het geeft je net het zetje wat nodig was om de beslissing die toch al genomen moest worden niet langer vooruit te schuiven maar nu de knoop door te hakken en direct over te gaan tot uitvoering.

Het durven nemen van de beslissing maakt je wendbaarder en zorgt dat veel kleine en grote transformaties in versnelling komen. Denk aan de versnelling van digitalisering. Het is in deze tijd essentieel om te digitaliseren, voor het besturen van de organisatie en voor de verbinding met klanten.

“Je kan niet meer zonder innovatie en digitalisering”

Klantdata kan zorgen voor verdere binding. Op basis van preventief verzamelde data kan je op voorhand zien hoe je iets moet ontwikkelen en de operatie moet managen. Dit leidt tot minder fouten en kosten. Je kan door data en digitalisering vaak effectief en efficiënt preventief sturen en onderhoud plegen. Dergelijke innovatie zorgt voor weerbaarheid en duurzaamheid. Dit speelt nu een belangrijke rol. Daarmee kan je het verschil maken en je onderscheiden.

Je moet nu focussen op innovatie over de as van data, digitalisering en circulariteit. Dat zijn de factoren waarop je concurreert, waarop je jezelf kwalificeert en moet onderscheiden in de huidige markt.

 

 

Reactie verzenden