Selecteer een pagina

Relevant en redundant

door | okt 28, 2020 | Alle, Sessies, Strategie en scenario's, Wave 2, Thema's, 2 okt | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

Door Corona verandert er veel in de wereld. Dit dwingt anders over dagelijkse werkzaamheden na te denken. Tot voor kort vlogen werknemers nog de gehele wereld rond voor meetings die nu dagelijks digitaal plaatsvinden. Vertaal de veranderende context door in je businessmodel en pas deze hierop aan.

Hoe staat de propositie ervoor. Zijn de producten en diensten die je aanbiedt nu nog steeds relevant of is dit wellicht veel minder of helemaal niet meer zo. En waar is dan nu wel behoefte aan. En als de producten en diensten op zich nog wel relevant zijn, werkt in de huidige en toekomstige samenleving de manier van marktbewerking en bediening nog wel.

Om alternatieven te bedenken kan het helpen terug te gaan naar wie je als organisatie echt bent en opnieuw na te denken over, wat wil je doen en hoe ga je dat het beste kan doen in deze markt.

“Je moet nu keuzes maken, anders worden ze voor je gemaakt”

We hadden het al over schaarste van grondstoffen en continuïteit van waardeketens, maar nu worden dergelijke afhankelijkheden alleen maar duidelijker. Nooit eerder was het zó duidelijk hoe kwetsbaar we soms ook zijn. De onderbrekingen in ketens leveren enorme inrichtingsvraagstukken op. We moeten nu bedenken hoe we ons minder afhankelijk en kwetsbaar maken, door processen en waardeketens redundant te maken en minder risicovol. Bijvoorbeeld door ze binnen Europa of nationaal in te richten.

 

Reactie verzenden