Selecteer een pagina

Bezinning en bewustwording

door | jul 26, 2020 | Alle, Sessies, Business trends, Thema's, Wave 1, 10 juli | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

De trends en ontwikkelingen die spelen bestonden voor de corona crisis al. Echter zorgt de crisis vaak voor een versnelling van deze trends.

Dit komt vaak door een plotselinge noodzaak, bijvoorbeeld in het digitaal thuiswerken. Verandering door middel van noodzaak is nu eenmaal ‘gemakklelijker’ dan wanneer dit op vrijwillige basis en op basis van een nieuwe visie plaats moet vinden. Voor de niet direct noodzakelijke veranderingen is bewustwording en bezinning nodig.  Zo maakt de crisis ons bewust van wat we met zijn alle doen en waar we mee bezig zijn

“Er ontstaat meer bewustwording over de mogelijkheden en de kansen van de crisis”

. Het maakt mensen bewuster over wat we met zijn allen kunnen. Wat eerst niet mogelijk was, is dat nu wel. De bewustwording was er eignelijk vaak al wel, maar toch kwam de versnelling er maar niet. Nu ineens wel. Wat blijft van belang?

Ook voor elkaar hebben en houden, en het besef van de kracht van ons kunnen. De industrialisatie heeft ons weggedreven van hoe we eigenlijk als mensen in elkaar zitten. We moeten oog hebben voor elkaar, ook al is het op afstand.

Reactie verzenden