Selecteer een pagina

Eerlijke purpose is een “must have”

door | mei 12, 2020 | Alle, Sessies, Thema's, Wave 1, Strategie, 7 en 8 mei | 0 Reacties

Bookmark (0)
ClosePlease login

De crisis laat meer dan ooit tevoren zien hoe belangrijk het voor bedrijven en organisaties is om een eerlijke purpose te hebben. Duurzaamheid en de sociaal maatschappelijk betrokkenheid van een bedrijf is geen leuke bijkomstigheid of een losse strategie meer, het is een must en hoort een onderdeel te zijn van de visie van het bedrijf.

“Als topmanagement niet inspeelt op diversiteit en inclusiviteit, kan je het vergeten”

Diversiteit en inclusiviteit zijn een onderdeel van de businesscase aan het worden. Een divers team trekt meer nieuwe klanten aan en creëert meer nieuwe inzichten voor je bedrijf. Ook gender-diversiteit speelt hierbij een belangrijke rol. Vrouwelijke leiders tonen gemiddeld belangrijk meer emotionele betrokkenheid waardoor werknemers een extra duwtje in de rug krijgen tijdens deze zware tijden van crisis.

Leiders opereren niet alleen vanuit hun ratio of hun onderbuik, maar werken juist ook vanuit hun hart. Dat voorbeeld is van cruciaal belang. Het menselijk contact met werknemers en deze erbij betrekken wordt nog belangrijker.

 

Reactie verzenden